söndag 15 maj 2016

Veckan som gick

Det blir ett samlat inlägg med bilder från veckan som gick.

Inte visste jag att det var så svårt att fota tulpaner. Det blev många försök.

Penseerna svämmar över i zinkhinkarna. Jag satsar på massverkan och är glad över att jag äntligen borrade hål i botten av hinkar och baljor.

Det ser ut att kunna bli många äpplen i år, härligt. Äppelblommorna är så fantastiskt vackra. Jag är faktiskt lite glad att vädret slagit om så att vi kan njuta lite längre av både äppelblommor och tulpaner.

 


Mysteriet just nu i trädgården, vem äter bladen på mina klematis? Jag har ibland i mitten/slutet av somrarna klematisstekeln som mumsar blad, men de brukar synas på bladens undersida. Nu är det någon som äter blad utan att ge sig till känna och precis så här i början av säsongen. De senaste dagarna tycker jag nog ändå att bladen fått vara ifred så jag hoppas att växtkraften ska ta över.
Vem äter bladen?
Tomatplantorna planterades om tidigare i veckan. Skönt att de fick lite mer jord. Använde mest jord från förra året så jag får se om det var tillräckligt med näring kvar.


Det var trädgårdsveckan snabbt i bilder här hemifrån.

Från veckan i övrigt kan väl sägas att inlägget med Stadsodling från i onsdags fick bra spridning vilket är roligt både för mig och för engagerade vänner, kul att ni ville dela med er!

Ha en bra vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar