fredag 1 april 2016

Trädgårdshandskar gör mig till Bamse

För många år sen tröttnade jag på att skrubba händerna och försöka få bort jord under naglarna varje söndag kväll efter att man grävt och fixat i trädgården under helgen. Då köpte jag mig trädgårdshandskar. Nu har jag dem alltid när jag är ute och fixar. Andra kan tycka att man ska känna jorden men inte jag. Jag tycker att handskarna gör mig lite mer lik Bamse - stark och orädd. Med handskar kan man dra och lyfta utan att tänka att behöva fundera på om det ska göra ont. Man kan skita ner sig och snabbt växla till något där man behöver vara ren. Jag sliter ut ett par per säsong. Det brukar bli hål på vänster pekfinger eftersom jag ofta har maskrosjärn eller annat verktyg i höger hand och plockar med vänstern. Detta år har jag slängt de utslitna men inte köpt egna nya, så jag har "lånat" min mammas röda, annars har jag självklart gröna handskar. Viktoria Grön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar